شهر موزه زیبای کوپریو شتیتسا بلغارستان

شهر موزه زیبای کوپریوشتیتساKoprivshtitsa  در قلب کوه سردنا گورا در ارتفاع 1060 متری واقع شده است.

دو قله مرتفع در سردنا گورا، به نام های بوگدان  1604 متر و بونیار1594 متر، نه چندان دور از شهر بالا آمده اند. دارای 2600 سکنه و در 112 کیلومتری جنوب شرقی صوفیا، 80 کیلومتری شمال غربی پلوودیو واقع شده است.

در دوره سلطه ترکان، کوپریوشتیتسا توسط سارقان مورد سرقت و سوزاندن قرار گرفت، اما مردم محلی آن را سه بار بازسازی کردند. این روستا در قرن نوزدهم با جمعیتی بالغ بر 12000 نفر به شکوه خود رسید.

 شهر قدیمی و جذاب به دلیل زیبایی طبیعت اطراف، معماری چشمگیر و اهمیت تاریخی آن برای بلغارستان شناخته شده است.­ مردم بسیاری به دلیل پیشینه تاریخی، جشنواره ها و رویدادهای مختلف؛ و فضای با طراوت طبیعت زیبای کوهستانی شهر کوپریوشتیتسا در طول سال از آن بازدید می ­کنند.. سفر به کوپریوشتیتسا خود یک تجربه زیبا از طریق کوه های سردنا گورا است و مناظر دیدنی بسیاری در این مسیر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

کوپریوشتیتسا در دره رودخانه توپولینکا Topolnica قرار دارد. بنابراین، در طول تابستان، هوا خنک و دلپذیر است. خورشید کوه را گرم می کند اما هوای دره خنک تر می ماند. بنابراین، هنگام قدم زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش شده، هرکسی می‌تواند واقعاً با لذت بردن از نسیم کوهستانی و فضای آرام شهر، به آرامش و آرامش درونی دست یابد. قدم زدن در اطراف شهر موزه کوپریوشتیتسا مانند یک سفر در زمان واقعی به گذشته این جواهر پنهان کوهستانی زیبا است. در طول تابستان جشنواره ها و کنسرت های مختلفی برگزار می شود.

شهر موزه کوپریوشتیتسا که در فرورفتگی های کوه سردنا گورا واقع شده است، در ارتفاع 1060 متری قرار دارد. دو قله مرتفع در سردنا گورا، به نام های بوگدان - 1604 متر و بونیار-1594 متر، نه چندان دور از شهر بالا آمده اند. دارای 2600 سکنه و در 112 کیلومتری جنوب شرقی صوفیه، 80 کیلومتری شمال غربی پلوودیو واقع شده است.

در دوره ای این موزه مورد سرقت و سوزاندن قرار گرفت، اما مردم محلی آن را سه بار بازسازی کردند. این روستا در قرن نوزدهم با جمعیتی بالغ بر 12000 نفر به شکوه خود رسید. جنگ در 20 آوریل 1876 آغازشد و اولین گلوله در کوپریوشتیتسا شلیک شد. موزه ­های بی­نظیر در خانه های تودور کابلشکوف و گئورگی بنکوفسکی داستان آن دوران باشکوه را روایت می کند.  اینجا مکانی منحصر به فرد است، بیش از 300 بنای تاریخی از فرهنگ بلغارستان حفظ شده است. خانه های قدیمی دارای لبه های بزرگ، دیوارهای سنگی و دروازه های چوبی عریض هستند. نمای بیرونی دارای پنجره‌ها، کرکره‌ها، پنجره‌هایی با رنگ آبی، زرد و قرمز است. خانه موزه به نام خانه اسلکوا معروف ترین بنای معماری و قوم نگاری شهر است. صاحب آن یک تاجر ثروتمند اهل کوپریوشتیتسا بود و ویژگی های خانه با سقف های کنده کاری شده هنری و دیوارهای آن، که با اشکال هندسی زیبا نقاشی شده است.

بلغارهای مشهوردیگری هم در این شهر به دنیا آمدند که امروز خانه های آنها به موزه تبدیل شده است. از جمله لوبن کاراولوف نویسنده و دیمچو دبلیانوف شاعر.

اولین مدرسه صومعه در شهر قبلاً در سال 1810 افتتاح شد و در سال 1846 اولین مدرسه متوسطه در کوپریوشتیتسا بلغارستان تأسیس شد.این مکان­ها باعث شهرت یک روستای ثروتمند از دوره احیای بلغارستان است.

گردشگران می‌توانند هتل‌های خانوادگی راحت و بسیاری رستوران‌ها و هتل‌های کوچک و بزرگ‌تر را در اینجا بیابند.

منبع :

http://www.welcome-to-bulgaria.com/koprivchica.htm

https://bulgariatravel.org/the-town-of-koprivshtitsa-architectural-and-historical-reserve/

https://mybulgarianjourney.com/city/koprivshtitsa

کد خبر 13814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =